• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64702
+
-

راه‌اندازی ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی  جدید

در استان چهارمحال و بختیاری
راه‌اندازی ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی  جدید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از صدور ۴۰ موافقت‌نامه برای تأسیس خانه‌های روستایی در استان طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امسال ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، «مهرداد جوادی» در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که در استان 500 اثر ثبت و 3500 طرح شناسایی شده است، اظهار کرد: در منطقه 8 موزه فعال خصوصی و دولتی و 50 رشته صنایع‌دستی وجود دارد.  وی با بیان این‌که در چهارمحال و بختیاری 15 منطقه نمونه گردشگری و 12 روستای گردشگری وجود دارد، افزود: در استان 70 کانون گردشگری، 650 تخت اقامتی و 28 دفتر خدماتی موجود است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که در کشور طرحی مربوط به 10 استان غربی کشور در حوزه گردشگری مصوب شده است، اضافه کرد: اعتبار ویژه‌ای نیز برای این طرح در نظر گرفته شده که می‌توان با استفاده از ظرفیت جذب گردشگر خارجی از مرزهای کشور و استفاده از تجارب سایر استان‌ها اقدامات مناسبی در حوزه گردشگری داشت. 

جوادی ادامه داد: کمبود تأسیسات، شناسایی نشدن جاذبه‌های گردشگری، فقدان پروازهای خارجی مناسب و کمبود پروازهای داخلی از جمله مشکلات حوزه گردشگری استان است.  وی با بیان این‌که در حال حاضر در استان 5 کلبه، 24 خانه روستایی و شهری و یک کمپ عشایری وجود دارد، گفت: با وجود 68 موافقت‌نامه اولیه برای تأسیس اقامتگاه بوم‌گردی تنها 29 مورد تأیید شد و 18 مورد از تسهیلات استفاده کردند.  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که در هفته آینده با همکاری NGOهای استان مدیران بانک‌های کشور در مناطق گردشگری منطقه اقامت دارند، افزود: پس از اقامت این مدیران 5 هزار زیرمجموعه از استان‌های مختلف به کمپ‌های عشایری استان هدایت می‌شوند.  جوادی با بیان این‌که در سال جاری 40 موافقت‌نامه برای تأسیس خانه‌های روستایی در استان صادر می‌شود، اضافه کرد: طی سال جاری تأسیس 10 اقامتگاه بوم‌گردی، 3 کمپ عشایری و یک اکولاژ با همکاری حفاظت محیط ‌زیست در تالاب جونقان و گندمان در برنامه است.  

این خبر را به اشتراک بگذارید